Підсумковий проект

  1. Вітаю!
  2. Открытки картинки гиф смайлики: Картинки для презентаций.Профессии ...
  3. Ми дійшли до завершення вивчення теми
  4. "РУХ І ВЗАЄМОДІЯ. ЗАКОНИ ЗБЕРЕЖЕННЯ"
  5. Настав час для підготовки підсумкових проектів
  6. Давайте повторимо↓
  7. ЯК ОРГАНІЗУВАТИ РОБОТУ НАД ПРОЕКТОМ?
  8.  Перед початком роботи потрібно обов’язково скласти попередній план. Однак слід пам’ятати, що під час проведення проектної діяльності цей план зазвичай доводиться змінювати та вдосконалювати, оскільки проектування — процес творчий, у ході якого постійно доводиться щось доповнювати, від чогось відмовлятися. Перед тим, як розпочати роботу над проектом, необхідно відповісти на такі запитання: «Що? / Чому?», «Як?», «Хто?», «Коли?». 
  9. 1. Що? / Чому? 
  10. На розв’язання якої проблеми ви спрямовуєте свої зусилля? 
  11. Яка мета вашого проекту? 
  12.  Які завдання ставить перед собою ваш проект?
  13.  2. Як? 
  14. Як розбити проект на етапи для більш ефективної реалізації? 
  15. Якими методами можна виконати поставлені завдання? 
  16.  Як презентувати результати проекту? 
  17. 3. Хто?  Які групи треба створити? 
  18.  До кого треба звернутися за консультацією / допомогою? 
  19. Як розподілити обов’язки відповідно до можливостей учасників проекту? 
  20. 4. Коли? 
  21. Які терміни реалізації проекту? 
  22. Коли треба презентувати проект?

  23. Етапи роботи над проектом
  24. Яким би не був проект, він завжди проходить низку чітко визначених етапів :
  25. Розроблення
  26. Планування
  27. Реалізація
  28. Презентація(захист)
  29. Оцінювання
  30. Для того, щоб скласти план, потрібно відповісти на запитання: «Як я можу дізнатися щось нове про те, що досліджую? Звідки буду черпати інформацію?». Для цього необхідно визначити, які методи та в якій послідовності ти можеш для цього використати.
  31. Пропоную перелік доступних методів збирання інформації: 
  32. - подумати самостійно; 
  33. - відшукати та прочитати книжки про те, що ти досліджуєш; 
  34. - переглянути кіно- й телефільми; 
  35. - знайти інформацію в глобальних комп’ютерних мережах, наприклад, в мережі Інтернет;
  36. - запитати в інших людей; 
  37. - провести спостереження; 
  38. - здійснити експеримент. 

  39. Необхідно пам’ятати, що і підбір методів дослідження, і план роботи залежать від характеру та особливостей твого проекту. Відмітимо основні особливості зазначених вище методів збирання інформації. 
  40. 1. Подумати самостійно. Мабуть, саме з цього варто починати будь-яку творчу роботу. Можна поставити собі такі запитання: 
  41. -Що я знаю про це? 
  42. -Які думки я можу висловити з цього приводу? 
  43. -Які висновки та узагальнення я можу зробити з того, що мені вже відомо? Запиши все це.
  44. 2. Відшукати та прочитати книжки про те, що ти досліджуєш.
  45. Якщо предмет вивчення детально описаний у доступних для тебе джерелах, їх необхідно обов’язково переглянути. Адже не потрібно відкривати те, що вже давно відкрито. Вивчивши відомі факти, можна рухатися далі — відкривати нове! Почати можна з довідників і енциклопедій. Сьогодні видається величезна кількість різноманітних довідкових видань для дітей і дорослих. У них міститься дуже багато цікавої інформації. Коли ж її виявляється замало, то варто прочитати твори з детальним описом досліджуваного явища чи предмета. Занотуй все, що ти дізнався з книжок. Не забувай складати бібліографічний опис джерела, з якого взята інформація!!! 
  46. 3. Переглянути кіно- й телефільми. Багато нової інформації міститься не тільки в книжках, а й й у різноманітних наукових, науково-популярних і художніх фільмах. Це справжній скарб для дослідника. Пам’ятай про це! Занотовуй все, що ти дізнався нового з фільмів.
  47. 4. Знайти інформацію в глобальних комп’ютерних мережах, наприклад у мережі Інтернет. Комп’ютер — надійний помічник сучасного дослідника. Комп’ютер допомагає вирішувати найрізноманітніші завдання: готувати тексти, будувати математичні моделі, проводити експерименти з комп’ютерними копіями об’єктів, робити креслення, схеми, малюнки тощо. У глобальних комп’ютерних мережах міститься багато інформації практично з усіх питань, які можуть тебе зацікавити. Пам’ятай! Інформація в мережі Інтернет не завжди доступна для твого розуміння й нерідко буває необ’єктивною. Запиши все, про що допоміг тобі дізнатись комп’ютер. 
  48. 5. Запитати в інших людей. Людей, з якими варто поспілкуватися щодо проблеми, яку ти досліджуєш, можна умовно поділити на дві групи: фахівці та нефахівці. До фахівців ми відносимо всіх, хто професійно займається тим, що ти досліджуєш. Це можуть бути вчені, наприклад професор із університету чи працівник науково- дослідного інституту. У школі їх знайти важко. Проте до них можна звернутися з листом, відправивши його звичайною або електронною поштою. Фахівцем може бути і вчитель. Наприклад, учитель фізики чи астрономії може розповісти про космос багато нового, того, що не входить у звичайні шкільні програми. Фахівцями можуть виявитися і тато, і мама, і дідусь, і бабуся. Нефахівцями для тебе будуть усі інші люди. Їх теж бажано розпитати. Цілком вірогідно, що хтось із них знає щось дуже важливе про те, що тебе цікавить. Деякі проектні роботи потребують опитування, вивчення думки людей різних категорій щодо того чи іншого питання. У такому випадку тобі треба чітко визначитися, кого та в який спосіб будеш опитувати. Пам’ятай! Під час усного спілкування з людьми будь толерантним, поважай погляди та думки інших людей, заздалегідь готуй запитання, усе почуте занотовуй, дякуй за будь-яку інформацію. Запиши інформацію, одержану від інших людей.
  49. 6. Здійснити експеримент. Слово «експеримент» походить від латинського «experimentum» і в перекладі означає «спроба, дослід». Це провідний метод пізнання більшості наук. Експеримент передбачає, що ти активно впливаєш, на те, що досліджуєш. Так, наприклад, ти можеш експериментально визначити, як реагує на різну музику твій папуга; які овочі та фрукти полюбляє твоя черепаха. Опиши спочатку плани, а потім результати своїх експериментів

  50. ПРЕЗЕНТАЦІЯ ОДЕРЖАНИХ РЕЗУЛЬТАТІВ 
  51. Від збирання та оброблення інформації слід переходити до створення власного інформаційного продукту. Існують різні способи презентації результатів роботи над проектом. Бажано поєднувати декілька варіантів. Результати роботи над проектом можна представити в різних формах. Використовуючи різні методи й форми презентацій, наприклад мультимедійну презентацію та письмовий звіт, театралізовану постановку та стінну газету, карту та дискусію, ти навчишся не лише представляти свої досягнення різнопланово, а й відчуєш радість успіху та впевненість у власних силах, а це — найцінніший скарб для майбутніх звершень. 
  52. Для того, щоб краще донести свої ідеї до тих, хто буде оцінювати результати роботи над проектом, потрібно підготувати текстовий опис проекту. Він повинен бути коротким і складеним за таким алгоритмом: 
  53. 1. Тема проекту. 
  54. 2. Чому обрана саме ця тема. 
  55. 3. Якою була мета проекту. 
  56. 4. Які ставились завдання. 
  57. 5. Які методи дослідження теми було обрано. 
  58. 6. Яким був план роботи над проектом. 
  59. 7. Які результати одержані. 
  60. 8. Які висновки зроблено. 
  61. 9. Як можна продовжити роботу над проектом. 
  62. 10. Які ресурси використано. 

  63. ЗАХИСТ ПРОЕКТУ 
  64. Проект реалізовано, зібрано всі відомості, зроблено необхідні розрахунки та спостереження, виконано експерименти, проаналізовано одержану інформацію. Тепер потрібно коротко викласти на папері найголовніше й розповісти про це людям. Слід пам’ятати, що всі запропоновані тобою думки, нові ідеї та інформація мають бути доведені. Учені говорять, що про результати досліджень потрібно не просто доповідати — їх треба захищати. 
  65. Для цього потрібно: 
  66. - дати визначення головним поняттям, які використовуються в проекті; 
  67. - класифікувати основні предмети, процеси, явища та події; 
  68. - окреслити головні ідеї дослідження; 
  69. - сформувати судження й умовиводи; 
  70. - зробити висновки за результатами дослідження;
  71. - вказати на можливі шляхи подальшого вивчення досліджуваного явища чи об’єкта; 
  72. - підготувати текст виступу; 
  73. - підготувати тексти, макети, схеми, малюнки та інші допоміжні матеріали; 
  74. - підготуватися до відповідей на запитання. 
  75. ВІД ЧОГО ЗАЛЕЖИТЬ УСПІХ 
  76. 1. Не обмежуй своїх досліджень, дай собі волю зрозуміти реальність, яка тебе оточує.
  77. 2. Уважно аналізуй факти та не роби поспішних висновків (вони часто виявляються неправильними). 
  78. 3. Результати проекту повинні бути чітко визначеними, щоб не виникло жодних сумнівів, чого саме чекають від проекту. 
  79. 4. Будь сміливим, приймаючи рішення. 
  80. 5. Прийнявши рішення, дій упевнено та без сумнівів.
  81. 6. Зосередься й вкладай у роботу всю свою енергію та силу.
  82. 7. Діючи, не бійся помилитись.
ТЕМИ ПРОЕКТІВ З ТЕМИ 
"РУХ І ВЗАЄМОДІЯ. ЗАКОНИ ЗБЕРЕЖЕННЯ"
1. Людина і Всесвіт
2. Фізика у житті сучасної людини
3. Сучасний стан фізичних досліджень в Україні та світі
4. Україна - космічна держава
5. Видатні вітчизняні та закордонні вчені-фізики
6. Застосування закону збереження імпульсу в техніці

Коментарі